Tuesday 3 July 2012

KAWAN.TEMAN.SAHABAT

Sekarang perasaan aku sungguh bahagia. Wahai hati mengapa aku rasa begini? Berada seperti di awangan. Kalau boleh. Hmm. Eh? Maaf aku terlupa memberi salam. Assalamualaikum :) Oh tadi tu aku hanya nak kongsi duatiga saat mengenai perasaan aku *poyo* okay sebenarnya arhhhh taktahu mana mula akhir tengah aku patut cerita *tarik nafas* fuhhhhhh. Aku nak kongsi mengenai cerita kawankawan aku. Cuma sekarang. aku taktahu apa bezanya kawan teman sahabat atauuuu apa lagi eh? Arhh lantak tapi betul aku masih tak mengerti apa perbezaan antara maksudmaksud perkataan ni. Untuk meneruskan sesi bercerita, aku terasa nak bercerita pasal tiga kawan aku Atiqah, Maizura, Norizan *follow alphabetic kayyy* Dari sekolah kita mula kenal kan? Apa saja yang aku tak tahu peragai korang. Tanyalah aku bagaimana permulaan aku mengenali setiap korang? Sekelumit kenangan pun tidak pasti aku lupa. Korang sangat menggembirakan aku ketika sekolah. Korang kawan teman sahabat aku ketika sekolah. Korang segalanya untuk aku ketika sekolah. Tiada korang aku taktahu apa itu erti kawan teman sahabat. Sehingga sekarang korang tetap dihati aku walaubagaimana terjadi pun korang kawan teman sahabat aku. Terlalu banyak kenangan sehingga payah aku untuk padamkan dari ingatan. Betapa korang berharga dalam diri aku. 

# mari bergelak ketawa.

Atiqah Nordin

Mula kenal darjah lima. Aku ingat lagi ketika itu muka kauuuu nauzubillah. Buruk betul HAHAH sama juga aku buruk juga. Tapi seburukburuk kau masa darjah lima pun ramai peminat. Aku? hampeh --" HAHA okay aku ingat ini sampai sekarang okayyy. Masa itu kau ada dapat surat. Kemaennn dapat surat lipatlipat ada bedak dalam lipatan tu. Heh hati masa tu berdebar sangattttt. Tuptup surat dah cantik bau dah harum tulisannnn mak kauu sebijik ayam yang tulis HAHA. *Kehadapan adindaku Atiqah. Saat aku memandang dirimu aku rasa seperti waktu berhenti seketika untuk aku memberitahumu aku sudah jatuh cinta padamu* tak mungkin budak darjah lima boleh karang ayat mcm ni? aku yang tibai sendiri hehehe. Semestinya dah lupa surat itu ayat apa kan. Darjah enam kau naik satu kelas aku turun satu kelas *nampak sangat aku tak berapa nak pandai* HAHA tapi masih kita berhubung masih berkawan :) sehingga tingkatan 5 maaf sehingga sekarang kita berkawan :) sungguh banyak kenangan kita atiqah. Waktu kau sakit. Aku langsung tak boleh nak tengok. Aku rasa sedih. Hati dan perasaan aku menagis. Walau sekarang pun aku ingat air mata aku tak berhenti mengalir saat kenang penyakit kau dulu. Alhamdulillah sekarang kau tak seperti dulu yang berperang dengan penyakit. Sekarang atiqah yang aku kenal makin cantik dipandangan orang. Sungguh cantik :) Insyaallah akan ada masa depan yang cerah untuk kau. Amin

Maizura Mustapha

Mula kenal aku rasa lama tapi mula rapat tingkatan 4. Arghhh lambat betul. Aku ingat lagi kita dalam bus yang sama. Masa itu kita duadua tak dapat nak duduk. Fuhhh bersumpahsumpah aku yelah mana tak bersumpah bayar punya mahal tapi balik rumah naik bus pun masih kene berdiri. HAHAH kes lama tidak perlu diingat :P aku teruja ingin bercerita pasal kau. Kau yang terbaik. Waktu sekolah kau memang budak pandai sebab kau hebat BI. Aku yang bodoh ni lah senantiasa nak menyusahkan kau. Bila aku dengar kau duk dengar lagulagu barat ini. Aku satu hapa pun taktau tu lagu apa. Weyyyy pecah rahsia kuno aku --" tapi sekarang dah up okay. HAHAHA *nak juga* kau seorang kawan yang matang. Sentiasa memberi nasihat yang munasabah. Sebab itu dari dulu dan sekarang aku banyak tanya kau dulu dari dua orang nenek tua atiqah norizan tuuu. Dorang apa semua cerita dorang angguk je HAHA *maafkan saya* Aku suka pendirian kau maizura. Kau hebat dengan pendirian kau. Kau seorang yang berfikir sebelum buat sesuatu hal. Aku respect kau menjadi seorang anak. Tak mungkin aku tidak anggap kau sebagai kawan. Rugi aku jika aku berbuat sebegitu rupa. Kau tak pernah meninggi diri. Kau tak pernah rasa ada sikit hebat pun dalam diri kau.  Kau akan dibalas baik dengan perjuangan kau. Insyaallah. Kenangan aku kau norizan sangat banyak. Semua itu indah :) Indah sehingga aku tak boleh nak lupa. Alhamdulillah sekarang kau sudah degree berperang dengan keadaan yang tertekan bila belajar. Sabar maizura. Semua itu memang terjadi. Tapi kau tak mungkin sampai ketahap itu kalau kau tak bijak. Jadi terima kenyataan kau seorang yang bijak. Apabila menjadi seorang yang bijak semangat itu kene kuat. I love you kawan :)

Norizan Ruslan

Mula kenal perghh sangat lama sebenarnya sebab rumah flat sama HAHA. Cuma berbeza aku kurus sebab rumah aku tingkat 5 aku kena naik turun tangga setiap masa. Kau mok sebab rumah kau takde tangga bawah sekali tu pasal lah kau tak kurus macam aku *okay keling* mesti rasa nak pukul aku kan? HAHAH okay norizan :) aku kau sentiasa ulangkaji bersama. Yelaaaaa aku nak tiru kerja sekolah kau. Pasai tu aku suka study dgn kau HAHA kau lagi pandai jadi aku byk refer dengan kau kan :) alangalang kau pun tak kedekut ilmu. Memang aku ambik peluang. Norizan aku bangga jadi kawan kau. Kau kakak sebenarnya untuk kita orang. Kau tak pernah sikit pun berkira. Banyak kau bersabar dengan kita orang. Aku tahuuuuuu :) mana tak nya kau yang paling banyak kena kutuk. Sebelum terlupa ingat kuaci tak? hahah kau memang jenis kurang masalah sentiasa okay setiap masa. Sentiasa follow mood aku maizura. Semua benda tak kisah. Asal kau happy sekali. Betul tak? betul kau memang tak banyak masalah cuma kekadang bila kluar kau kene balik cepat. Takpe asal kau tak teruk macam atiqah sudah HAHAHA *maafkan saya* Alhamdulillah sekarang kau dah habis diploma kau dengan selamat. Cuma tak sabar menunggu kau sah sebagai diploma holder. Aku tunggu utk itu. Untuk melihat seyuman lebar kau :) Jaga diri norizan. Aku doakan yang terbaik utk kau. Sayang kau!

Tak banyak benda pun semua nya merepek hehe tapi yang pasti semua itu aku dan mereka yang rasa dan pernah rasa. Aku ambil kesempatan ini untuk minta maaf setiap korang kalau aku ada buat silap. Korang adalah kawan yang aku sayang. Aku tahu aku pernah buat silap dan pernah lupakan korang seketika. Aku minta maaf. Tak mungkin terjadi. Aku akan berfikir dengan lebih baik. Aku faham masing masing sekarang ada hal masing masing. Sikit pun aku tak kecik hati aku faham. Ada waktu kita, kita pasti jumpa. Dan itu pasti terjadi. Mohon jadi kawan aku untuk selamanya sebab aku nak berkongsi cerita kita untuk anak aku akan datang supaya dia tahu menghargai apa itu erti kawan :) AKU RINDUKAN KITA.